vrijdag 16 mei 2014

Zorbing

Hey guys! Allereerst wil ik even een enorme sorry zeggen voor het overslaan van het interview 2 keer achter elkaar, maar we zijn zo afgeleid met school en met de seizoensfinales van onze favoriete shows, dat we de dag erna, en soms later, pas beseffen dat we het interview hebben overgeslagen.
Maar, ik heb iets uitgekozen om mijn blogpost over te hebben en datgene staat op mijn "Te Doen Lijstje", van dingen die ik ooit moet doen. En waar ik het over heb; Zorbing.
Als je dat zo ziet staan, denk je vast iets van; what the? Maar na deze post weet je gelijk waar het over gaat als iemand "Zorbing" zegt.

Lees snel verder voor meer uitleg over Zorbing! (:

Zorbing is een activiteit en hierbij gaat iemand in een enorme kunststof bal, die een zorb heet, van een helling rollen. Hoe komt iemand daar dan weer bij? Welja, twee Nieuw-Zeelanders, Dwane van der Sluis en Andrew Akers, wilden een iets anders om te doen in hun vrije tijd, zoals bungeejumpen. Allereerst was het idee om de persoon in de zorb vast te gespen, maar uiteindelijk bleek het veel leuker om gewoon los in de bal te kunnen lopen. Maar, hoe kom je eigenlijk in zo’n enorme zorb? Simpel. Er zit een groot gat dat dichtgeritst kan worden.
Naast de zorbs die van de helling af kunnen, hebben we ook de bekende Aquabubbles; zorbs op het water.

 Hieronder heb ik een paar plaatjes van zorbing en de zorbs (:


 



 

Aquazorbing (:
 
 
En ja, wij hebben ook zoiets gedaan :D Alleen was dat van ons helaas binnen en in een niet heel grote ruimte, maar het was enorm cool om in zo'n grote bal te zitten en erin rond te rennen alsof je een soort hamster bent ^^
 
Willen jullie het ooit eens doen? Of hebben jullie het misschien al een keer gedaan? (:
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat lief dat je een reactie achter wil laten. Daar zijn we erg blij mee!