maandag 19 mei 2014

Overleven zonder internet?


source: someecards
Het spijt me heel erg jongens dat ik gister geen post had, maar mijn internet deed het niet.
We gingen namelijk ons internet kastje vervangen en daardoor had ik de hele avond geen internet. Het was in dit geval wel jammer dat ik hierdoor niet kon posten. Maar zo erg vind ik het ook weer niet, het hebben van geen internet voor mij is het niet het einde van de wereld. Ook al moet ik toegeven dat het soms wel een beetje irritant is, uit gewoonte check je mobiel gewoon om te kijken of je een whatsappje ofzoiets hebt of als je even iets wil opzoeken. Maar dan kan dat natuurlijk niet en moeten we weer old fashion tv kijken of andere dingen doen. Niet dat het erg is, maar het is best raar hoe erg het gewoon een gewoonte geworden is.

Ik had laatst ook een paar leuke video´s over dit onderwerp gezien. Ze gaan  wel meer over het hebben van een mobiel, tegenwoordig heb je overal internet op je mobieltje en kan je altijd overal met alles en iedereen in contact blijven. Maar ben je wel echt met ze in contact?
Deze video´s laten zien hoe raar het eigenlijk is dat we als maar op ons mobieltje te zitten internetten of te praten met andere mensen, maar eigenlijk geen contact met echte mensen hebben. En hoeveel dingen we hierdoor eigenlijk wel niet mis kunnen lopen.
Zoals bij deze is het meisje haar mobiel vergeten, maar zie je iedereen om haar heen met een mobieltje. Het is natuurlijk wel een beetje overdreven, maar soms voel je wel zo als je als enige geen mobieltje hebt omdat je die bijvoorbeeld vergeten hebt, maar iedereen om je heen wel op zijn mobieltje zit. Elk moment moet geregistreerd worden en op social media worden gezet terwijl je het ook gewoon op dat moment kan beleven en praten met mensen om je heen in plaats van te sms´en  met mensen op je mobiel. 

En ook bij deze zie je wat je wel niet kan missen door alleen maar op je mobieltje te zitten.
Sorry jongens voor het misschien wat meer serieuzere onderwerp, maar ik vroeg het me af en ik ben ook erg benieuwd wat jullie hierover denken. Mijn vraag aan jullie is dan ook.

Wat vinden jij hiervan en kan jij overleven zonder internet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat lief dat je een reactie achter wil laten. Daar zijn we erg blij mee!